W świecie odzieżowych sieciówek

Oczywiście dzisiaj każdy klient sklepów z odzieżą i nie tylko rozumie istotne różnice pomiędzy tym, jak wykonuje się masowo niektóre produkty, a jak produkuje się te same towary ręcznie. Nawet przy szyciu ubrań stosuje się dzisiaj wiele nowoczesnych technologii, w efekcie których coraz częściej to maszyny całkowicie samodzielnie szyją ubrania. Naturalnie bardzo często przy maszynach tych muszą być obecni operatorzy lub kontrolerzy, ale ostatecznie o jakości danego ubrania decyduje zastosowanie konkretnych materiałów czy przygotowanie szablonu, według którego wszystkie prasy i szwalnie będą później postępowały. W takim masowym szyciu czy produkowaniu ubrań jakość ma naturalnie drugorzędne znaczenie – to prawdziwy przemysł odzieżowy, gdzie jedna koszulka w konkretnym wzorze i kolorystyce produkowana jest nawet kilkadziesiąt tysięcy razy. Jeśli duży sklep z odzieżą, mający swoje punkty handlowe w ponad tysiącu miejsc na świecie, chce zamówić przynajmniej po pięćdziesiąt sztuk z każdego rodzaju – wynik już jest oszałamiający. A jeśli dany model staje się wyjątkowo modny i przy okazji cieszy się dużym zainteresowaniem – wtedy konieczne jest szycie kolejnych porcji i ich wysyłanie w kolejnych partiach.

Wielkie sklepy tworzące sieci odzieżowe oczywiście nie rezygnują z jakości swoich produktów, chociaż mają także świadomość, że powinny szukać dla dzisiejszego klienta idealnego połączenia jakości z ceną. Przynajmniej klienci tych największych marek odzieżowych świata wybierają je nie po to, aby płacić krocie za doskonała jakość ręcznie szytej sukienki, ale nie chcą też ubrań, które byłyby niedokładnie uszyte lub wykonane z najtańszych materiałów wtórnych. Chcą po prostu odpowiedniej jakości, która pozwoli im przynajmniej kilkadziesiąt razy założyć konkretne ubrania bez względu na warunki pogodowe panujące na zewnątrz. Oczekują odpowiedniej, nowoczesnej stylistyki czy kolorystyki oraz prawidłowego kroju, który będzie podkreślał atrybuty ich sylwetki chociażby. To stosunkowo niewielkie wymagania, ale niewielka jest też cena oferowanych przez sieciówki ubrań. Chociaż rzadko kiedy wyznaczają one trendy, to jednak są coraz bardziej nowoczesne, mają szeroki asortyment, który bardzo często się zmienia. A co najważniejsze, są to ubrania zupełnie nowe, więc przy swojej bardzo niskiej cenie kupowanie co sezon nowych kompletów ubrań nie musi być wcale wielkim wyzwaniem.

Oczywiście nie jest zaskoczeniem, że krytycy mody czy osoby doradzające, niczym styliści, co w danym sezonie warto na siebie ubrać, niechętnie sprawdzają na sobie nowe kreacje z sieciówek. Głównie dzieje się tak ze względu na prestiż – miłośnicy mody przez wielkie M raczej nie chcieliby być kojarzeni ze sklepami odzieżowymi, do których chodzą miliony klientów na całym świecie i wolą być kojarzeni z luksusowymi i ekskluzywnymi markami dostępnymi tylko dla wybranych. Nie brakuje jednak i takich gwiazd czy celebrytów, którzy kochają nowoczesne stylizacje i nawet na wyjście do sklepu muszą się odpowiednio przygotować i wystylizować, a które wcale nie unikają sieciówek. Cenią sobie nie tylko ich niską ceną, albowiem wiele z tych osób zarabia wystarczająco, by kupować tylko najbardziej uznane globalne marki odzieżowe. Wyznaczać trendy i pozostawać w zgodzie z nowoczesnymi zasadami ubioru, można jednak także z powodzeniem udając się do tych wielkopowierzchniowych sklepów.

Niska cena oraz dostępność asortymentu w rozmaitych krojach, kolorach czy rozmiarach – to jeden z ważniejszych atrybutów każdej sieciówki. Na obecnych klientów działa jednak także w bardzo wysokim stopniu renoma danej marki – nie wszystkie sklepy cieszą się taką samą popularnością czy zaufaniem. W świecie miłośników i miłośniczek mody bardzo ważne jest, aby sklepy z odzieżą przede wszystkim regularnie zmieniały swój wystrój i asortyment, albowiem w modzie stale zmieniają się kierunki i trendy i nawet sklep sieciowy może za tymi trendami podążać. Kluczem wydaje się być tutaj jednak odpowiednia współpraca z najlepszymi projektantami w kraju czy na rynku – przeważnie ci sami wielcy artyści przygotowujący ciekawe propozycje dla największych domów mody w swoim wolnym czasie chętnie dorabiają także tworząc wzory i szablony dla tych wielkich sieci, które przecież doskonale płacą.

Najważniejsze z biznesowego punktu widzenia w świecie mody i sklepów odzieżowych wydaje się jednak stworzenie jasnej grupy docelowej odbiorców. Nie byłoby możliwym ściągnięcie do jednego sklepu zarówno młodych miłośników ostrej muzyki, kobiet sukcesu i biznesu w dojrzałym wieku oraz seniorów. Konieczne jest więc, nawet w przypadku jednej firmy odzieżowej, stworzenie rozlicznych sklepów i marek podległych głównemu producentowi, które będą specjalizowały się właśnie w oferowaniu ubrań tym konkretnym grupom wiekowym czy demograficznym. Dzięki temu bardzo często jedna bardzo duża firma odzieżowa ma nawet kilkanaście różnych marek odzieżowych, które wcale nie kojarzą się ich klientom z jednym i tym samym dostawcą – tak mocno różnią się szykiem, stylem, krojem i ceną oraz jakością wykonania.